loading...

تصویر اقتصاد ایران

EcoIran بازدید : 23 پنجشنبه 03 مهر 1399 نظرات (0)

با او می‌شود از کوچه پس‌کوچه‌های قدیمی و تنگ درخونگاه سوار موتورگازی شد و تا سربالایی تند زعفرانیه و خیابان پهلوی بالا رفت و سری به ویلاهای درندشت فرمانیه زد. می‌شود سوار یک فورد قدیمی شد و کنار شط، توی گرما و شرجی جنوب، محو زیبایی خانه‌های بریم شد. اسماعیل فصیح...

مشاهده و گزارش تصویری

EcoIran بازدید : 27 پنجشنبه 27 شهریور 1399 نظرات (0)

بررسی قیمت خودرو در پایان هفته نشان می‌دهد، برخی خودروهای پرتیراژ فقط در شهریورماه با جهش قیمتی مواجه بودند و حتی نسبت به نیمه شهریور این رشد قابل توجه است! در شرایطی که قرار بود طرح‌های فروش فوق‌العاده و پیش فروش خودروسازان رشد قیمت در این بازار را مدیریت کند اما این بازار با جهش قیمتی مواجه است.

مشاهده و گزارش تصویری

EcoIran بازدید : 24 پنجشنبه 27 شهریور 1399 نظرات (0)

ده‌ها شرکت بزرگ دارویی در جهان، مشغول رقابت بر سر ساخت واکسن برای ویروس کرونا هستند و پیش‌بینی شده اوایل سال آینده، نخستین واکسن ها در اختیار مردم قرار خواهد گرفت. درباره اثر بخش و ایمن بودن واکسن‌ها حساسیت‌های قابل ملاحظه وجود دارد. مدیر عامل شرکت فایزر، یکی از شرکت‌های بزرگ که مشغول کار روی واکسن کروناست درباره روند تولید، معیارها و افق تلاش‌ها برای رسیدن به این هدف توضیح می‌دهد.

مشاهده و گزارش تصویری

EcoIran بازدید : 23 پنجشنبه 27 شهریور 1399 نظرات (0)

قیمت جهانی و داخلی طلا با رشد عجیبی روبه‌رو است. در چنین شرایطی بد نیست به ذخایر طلای ایران نگاهی بیندازیم. براساس آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت حدود ۱۵ معدن طلا در ایران وجود دارد از این تعداد ۱۲ معدن فعال و ۳ معدن غیرفعال هستند و بهره‌برداری از آنها انجام نمی‌شود

مشاهده و گزارش تصویری

EcoIran بازدید : 35 پنجشنبه 27 شهریور 1399 نظرات (0)

این هفته بورس بالاخره به روند نزولی خود پایان داد و برخلاف هفته گذشته ارزش معاملات نسبتا خوبی را نیز تجربه کرد بعضی از نمادهای متوقف شده که به نوعی لیدر بازار محسوب می‌شوند هم این هفته بازگشایی شدند که مورد استقبال بازار قرار گرفتند و در مجموع سهامداران هفته بدی را پشت سر نگذاشتند، با این حال با توجه به سخنان آقای روحانی احتمال می‌رود هفته ‌آینده اتفاقات تاثیر گذاری برای بازارهای مختلف رخ دهد

مشاهده و گزارش تصویری

EcoIran بازدید : 27 پنجشنبه 27 شهریور 1399 نظرات (0)

طرح اقتصادی دولت به یک ماه نرسیده با شکست مواجه شد در این ویدیو ببینید که چه چیزی برای مردم گشایش اقتصادی است و به بهبود رفاه آن‌ها کمک می‌کند.

جزییات گشایش اقتصادی دولت

حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت عنوان کرد که در روز ۲۲ مرداد طرحی در جلسه سران قوا به تصویب رسید که با موافقت مقام معظم رهبری، گشایشی در اقتصاد به‌وجود می‌آید.

اگرچه رییس‌جمهور به جزییات این طرح اشاره نکرد اما همین اظهار نظر گمانه‌زنی‌ها را در مورد طرح اقتصادی دولت داغ کرد؛ گمانه‌هایی که از تحولات بین‌المللی کشور تا تصمیمات داخلی شامل می‌شد. پس از چندی خبر مخالفت رییس دو قوه دیگر به گوش رسید و طرح گشایش اقتصادی به صورت پیشنهاد ماند.

رئیس دفتر رئیس جمهور خاطرنشان کرده‌بود: دولت به‌دنبال امکاناتی هست تا مردم برای حفظ ارزش دارایی‌های خود، به جای خرید ارز و طلا، به هر میزانی که می‌توانند نفت بخرند.

طرح پر سر و صدای دولت بدون آن‌که مشخص شود چیست، از دستور کار خارج شد و این‌بار هم قرعه به نام آقای جهانگیری افتاد تا مانند دلار ۴۲۰۰ تومانی، اعلام کند: متاسفانه این طرح که گفته می‌شد می‌تواند تا ۱۴۰ هزار میلیارد برای دولت ایجاد کند، به‌دلیل برخی ناهماهنگی‌ها از دستور کار خارج شد،

بنابراین همان‌طور که منتقدان در یک ماه اخیر گفته بودند هدف طرح اقتصادی دولت، بهبود معیشت و رفاه مردم نبود، بلکه جبران کسری بودجه بود رقمی معادل ۱۴۰ هزار میلیارد تومان، یعنی یک سوم بودجه مصوب دولت در سال ۱۳۹۹.

طرح اقتصادی دولت  به یک ماه نرسیده با شکست مواجه شد در این ویدیو ببینید که چی چیزی برای مردم گشایش اقتصادی است و به بهبود رفاه آن‌ها کمک می‌کند.

نظرات مردم در مورد گشایش اقتصادی:

- کلا باید در ساختار اقتصادیمون یه تغییری صورت بگیره تا این گشایش اتفاق بیفته.

- ارزونی و رفاه حال مردم.

- با این روندی که کشور جلو میره هیچی، هیچ گشایشی نیست.

- از تولیدکننده حمایت بشه.

- قیمت‌ها خیلی رفته بالا و زندگی برای ما کارگرها سخت شده.

- درآمد و هزینه‌ها در تولید، خدمت و کشاورزی با هم همخونی داشته باشن.

- من بتونم خونموعو کنم، ماشینمو عوض کنم، مسافرت برم و بدهی بانکیمو بدم.

- قیمت‌ها روز به روز داره میره بالا و از نظر کاری همه در فشارن، جوونا همه بیکار.

- یه ترکیبی از رشد پایدار و همزمان کنترل تورم.

- مجموعه‌ای از سیاست‌ها باید در پیش گرفته بشه تا اقتصاد کارکرد خودشوداشته باشه و عاملی که می‌تونه گشایش اقتصادی باشه بهبود روابط خارجی و رفع تحریمه.

مشاهده و گزارش تصویری

EcoIran بازدید : 29 پنجشنبه 27 شهریور 1399 نظرات (0)

به نظر می‌رسد کره زمین روزهای خوشی در پیش‌روی اش نیست. از بحران کرونا بگذریم، به نظر بحران‌های آب و هوایی بسیار جدی‌تر از پاندمی‌ها هستند. ابربحران مهاجرت گسترده؛ بحرانی که یک موسسه استرالیایی آن را ازعوارض بی‌توجهی به «تغییرات شدید آب و هوایی» می‌داند. بحرانی که ممکن است به جابه‌جایی، جمعیتی بیش از یک میلیارد نفر از مردم جهان تا سال ۲۰۵۰ منجر شود؛ چراکه فجایع طبیعی می‌توانند موجب موج‌های مهاجرتی، افزایش درگیری نظامی و فروپاشی اقتصادی کشورهای کمتر توسعه‌یافته شوند.

مشاهده و گزارش تصویری

EcoIran بازدید : 72 جمعه 21 شهریور 1399 نظرات (0)

در شرایطی که بسیاری از شاغلین آمریکایی بر اثر کرونا از کار بیکار شده یا با کاهش محسوس حقوق هایشان مواجه شده اند، مدیران شرکت های بزرگ این کشور کماکان دستمزدهای نجومی دریافت می‌کنند. اکنون بسیاری از مدیران این فهرست میلیاردر شده‌اند و ایلان ماسک، تیم کوک و سوندرای پیچای در بین ثروتمندترین افراد جهان قرار دارند.

مشاهده و گزارش تصویری

تعداد صفحات : 7

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 70
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 11
  • باردید دیروز : 8
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 170
  • بازدید ماه : 354
  • بازدید سال : 1,696
  • بازدید کلی : 4,901