loading...

تصویر اقتصاد ایران

EcoIran بازدید : 27 جمعه 21 شهریور 1399 نظرات (0)

یادداشت اخیر رئیس کل بانک مرکزی حاوی سه پیام برای بازار ارز داشت. یکی از مهمترین پیام‌های این یادداشت که اجرایی هم شده، ممنوعیت تخصیص سهمیه سالانه ارز توسط صرافی‌های بانکی است که می‌توان از آن به عنوان «حذف بساط رانت» یاد کرد. پیام مهم دیگر این است که قرار نیست با ابزارهای پولی، از بازار سرمایه حمایت کرد تا در نتیجه آن پایه پولی تحت تاثیر آن قرار گیرد.

مشاهده و گزارش تصویری

EcoIran بازدید : 26 جمعه 21 شهریور 1399 نظرات (0)

شیوع کرونا در چند ماه گذشته، اقتصاد جهانی را بیش از انتظارات اولیه تحت فشار قرار داده و موج بیکاری حاصل از افت تقاضا، این مسئله را به دغدغه دولتمردان بدل کرده است. اخیرا سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) در گزارشی به بررسی وضعیت کشورهای عضو پرداخته است و بررسی کرده که کدام کشورها در این دوران کرونایی، در زمینه بیمه بیکاری پرداختی‌های بیشتری دارند.

مشاهده و گزارش تصویری

EcoIran بازدید : 23 جمعه 21 شهریور 1399 نظرات (0)

۲۹ سپتامبر ۱۹۷۶ مائو درگذشت و ۲۷ سال حکومت وی بر چین پایان یافت. دنگ شیائوپینگ معمار اصلاحات اقتصادی در چین بعد از درگذشت مائو از اواخر دهه ۷۰ کم‌کم جای خود را در مرکز قدرت دوباره بدست آورد. با آغاز رهبری دنگ شیائوپینگ بر حزب کمونیست چین، سیاست‌های درهای باز و حرکت به سمت کاپیتالیسم آغاز گشت. در سال ۱۹۷۸ دنگ با سیاست اصلاحات کشاورزی و صنعت، باعث تحول عظیمی در چین شد و مسیر این کشور را به کلی تغییر داد. بخش دوم گفت‌وگو با دکتر امیرحسین خالقی

مشاهده و گزارش تصویری

EcoIran بازدید : 36 جمعه 21 شهریور 1399 نظرات (0)

شاهزاده امنیت گوگل لقبی که به پریسا تبریز در شرکت گوگل داده‌اند. او در گوگل ریاست بخشی را بر عهده دارد که از ۳۰۰ هکر در اروپا و آمریکا تشکیل شده و وظیفه بررسی تهدیدات امنیتی مرتبط با موتور جست‌وجوی گوگل و همین‌طور دیگر محصولات این شرکت را بر عهده دارد.

زمانی هم که به کار مشغول نباشد، به صخره‌نوردی می‌رود و از آنجایی که فردی درونگراست، ساعاتی را به دور از مردم در خانه با دو گربه اش داروین و گریس خلوت می‌کند.

نشریه فوربز در سال ۲۰۱۲ او را به عنوان یکی از ۳۰ چهره برتر جهان فناوری در کنار چهره‌های بزرگی مانند مارک زاکربرگ معرفی کرد.

حالا پریسا الهام ‌بخش زنانی است که نمی‌خواهند مغلوب محیط مردانه‌ی حوزه فناوری شوند.

مشاهده و گزارش تصویری

EcoIran بازدید : 28 پنجشنبه 13 شهریور 1399 نظرات (0)

مذاکره بر سر بسته حمایتی جدید بین دموکرات‌ها و کاخ سفید مدت‌هاست به بن بست رسیده و احتمالاً بزودی از سر گرفته خواهد شد. محتوای این بسته بر بازارهای مختلف اثر خواهد گذاشت. از دید تحلیلگران، اقتصاد آمریکا به ۱۵۰۰ تا ۳۰۰۰ میلیارد دلار دیگر کمک دولت نیاز دارد و اگر چنین رقمی اختصاص نیابد شرایط بدتر خواهد شد. گرگ جنسن، از مدیران بزرگترین هج فاند جهان یعنی بریج واترز، دیدگاه های خود را در این زمینه بیان می‌کند.

مشاهده و گزارش تصویری

EcoIran بازدید : 24 پنجشنبه 13 شهریور 1399 نظرات (0)

اعتراضات پراکنده، داغ کردن هشتگ‌ها در شبکه‌های اجتماعی و دعوت از گروه‌های مردمی برای اعتراض به محدودیت‌های کرونایی. در روزهایی که همه‌گیری ویروس‌ کرونا، دولت‌ها را مجبور به اعمال محدودیت‌هایی در زندگی شهری افراد کرده، حرف حساب مخالفان این محدودیت‌ها چیست؟ آنها نگران از دست رفتن آزادی‌های شخصی خود هستند؟

مشاهده و گزارش تصویری

EcoIran بازدید : 25 پنجشنبه 13 شهریور 1399 نظرات (0)

ایرانی‌ها ساعت‌های روزشان را چطور می‌گذرانند؟ شیوع کرونا چه تاثیری بر فعالیت‌های روزانه آنها داشته؟ مرکز آمار در گزارشی تازه به این سوال‌ها جواب داده است. در این گزارش به عوامل تاثیرگذار بر وقت‌گذرانی ایرانی‌ها هم اشاره شده است.

مشاهده و گزارش تصویری

EcoIran بازدید : 28 پنجشنبه 13 شهریور 1399 نظرات (0)

مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا برای تعیین «سقف اجاره‌بهای مسکن» در دومین ماه اجرا هم شکست خورد. طرحی که با هدف کنترل نرخ اجاره‌ کلید خورد هم در میانگین مناطق شهر تهران و هم در میانگین مناطق شهری کشور با گزارش رسمی بانک مرکزی مطابقت ندارد. در حالی که بر اساس مصوبه دولت، سقف مجاز رشد اجاره در تهران ۲۵ درصد تعیین شد، اما میانگین اجاره‌بها در تهران طی ماه مرداد ۲۷.۴ درصد و در کل کشور ۳۰.۶ درصد افزایش یافت. این نشان می‌دهد بازار اجاره به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا بی‌اعتنا بوده است.

مشاهده و گزارش تصویری

EcoIran بازدید : 17 پنجشنبه 13 شهریور 1399 نظرات (0)

مائو تسه تونگ سیاست‌مدار انقلابی کمونیست، کسی که جمهوری خلق چین را در سال ۱۹۴۹ با شکست دادن نیروهای رئیس‌جمهور وقت چین بنیان گذاشت. مردی که با سیاست‌های سوسیالیستی خود ادامه‌دهنده مسیر شوروی در چین بود. مائو در دوران حکومت خود بر چین اشتباهات زیادی را مرتکب شد. مهم‌ترین این اشتباهات، به طور ویژه طی سال‌های ۱۹۵۸ تا ۱۹۶۲ یعنی دوران اجرای سیاست «یک گام بزرگ به جلو» انجام شد که به نظر می‌رسد تکرار‌نشدنی باشد. اما مائو در تاریخ پر فراز و نشیب چین در چه جایگاهی ایستاده است؟ بخش اول گفت‌وگو با دکتر امیرحسین خالقی

مشاهده و گزارش تصویری

تعداد صفحات : 7

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 70
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 7
  • باردید دیروز : 8
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 166
  • بازدید ماه : 350
  • بازدید سال : 1,692
  • بازدید کلی : 4,897