loading...

تصویر اقتصاد ایران

EcoIran بازدید : 23 شنبه 08 شهریور 1399 نظرات (0)

در تب‌وتاب واقعه ملی شدن صنعت نفت، روابط عمومی نفت آبادان، به طور اتفاقی میزبان مردی شد که بعدها، معبر خواب آشفته نفت شد. او که تا آن زمان آبادان را تنها از سفرنامه ناصرخسرو می‌شناخت، آنچنان به روایت نفت نشست، که امروز وقتی بخواهی به سراغ تاریخ نفت بروی، شاید یکی از اولین انتخاب‌هایت، «خواب آشفته نفت» باشد.

مشاهده و گزارش تصویری

EcoIran بازدید : 23 شنبه 08 شهریور 1399 نظرات (0)

همه‌چیز از جایی شروع شد که دانشمندان به کسانی برخوردند که باوجود نداشتن پادتن، به کرونا مبتلا نمی‌شدند، کمی بعد هم معلوم شد که پادتن کرونا چند ماه بیشتر در بدنمان نمی‌ماند پس چرا اغلب بعد از ابتلا به بیماری دیگر مبتلا نمی‌شویم؟ حالا محققان می‌گویند جواب این سؤال‌ها در وجود سلولی به نام «تی» یا همان لنفوسیت «تی» است.

مشاهده و گزارش تصویری

EcoIran بازدید : 29 شنبه 08 شهریور 1399 نظرات (0)

بخش دوم گفت‌و‌گو با دکتر موسی غنی‌نژاد فردید گرایش شدیدی به هایدگر داشت و هایدگر را با اسلام تفسیر می‌کرد. از طرفی هم فردید مارکسیست نبود. عضو حزب توده هم نبود و مارکس را طرفدار مدرنیسم می‌دانست حال آنکه خود شیفته سنت بود. اما چرا او در دیدگاه‌های ضدغرب با چپ‌ها هم‌صدا بود؟

مشاهده و گزارش تصویری

EcoIran بازدید : 23 جمعه 07 شهریور 1399 نظرات (0)

این هفته بورس درحالی به کار خود پایان داد که تقریبا همه نمادها شروع و پایانی متفاوت را تجربه کردند، از صف فروش‌های سنگین تا تقاضا برای خرید بیشتر و شروع پذیره نویسی دارادوم که مجموع این‌ها خبر از آن می‌دهد که بازار سرمایه هم‌چنان مورد استقبال مردم است

مشاهده و گزارش تصویری

EcoIran بازدید : 42 جمعه 07 شهریور 1399 نظرات (0)

سوء استفاده از جایگاه یا کارِ خودی‌ها فیلمی در ژانر مستند به کارگردانی چارلز فرگوسن است که در سال ۲۰۱۰ منتشر شد. این فیلم در مورد بحران مالی اواخر دهه ۲۰۰۰ میلادی است. فیلم در هشتاد و سومین دوره جوایز اسکار، برنده اسکار بهترین فیلم مستند شده است.

مشاهده و گزارش تصویری

EcoIran بازدید : 28 یکشنبه 02 شهریور 1399 نظرات (0)

بازار سرمایه امروز هم به سقوط آزاد خود ادامه داد و این‌بار ریزشی ۶۵ هزار واحدی را تجربه کرد البته در دقایق پایانی بازار تحرکاتی امیدوار کننده در برخی از نمادها دیده شد و با بهبود تقاضا در برخی از سهم‌ها مواجه شدیم با این حال باز هم برای شاخص مثبت باید منتظر و امیدوار نسبت به روز‌های آتی باشیم تا این روند نزولی به انتها برسد و کام سهامداران شیرین شود.

مشاهده و گزارش تصویری

EcoIran بازدید : 25 شنبه 01 شهریور 1399 نظرات (0)

یکی از انتقاداتی که به رفتار دولتمردان در چند ماه اخیر وارد می‌شود، دعوت مردم به خرید در بورس است... استراتژی که این بازار را از روند نرمال خود خارج کرده است به اذعان بسیاری از کارشناسان، رشد غیرمنطقی قیمت‌ها در این مدت را به بار آورده است. بازار سهام نیز همچون هر بازار دیگری دارای سازوکارهای خاص خود است و ایجاد جو حمایت از آن صرفا موجب توقع تازه‌واردان به آن می‌شود! توقع از اینکه بازدهی بورس تضمین شده است، چرا که دولت به صورت علنی مردم را دعوت به آن می‌کند... اما سازوکار بازارها به این صورت است که در بلندمدت بازدهی‌ها برابر خواهند بود... در صورتی که این اصل اقتصادی موجب مکث یا عقب‌نشینی بازدهی بورس در برابر سایر بازارها شود، چه کسی پاسخگوی «انتظارات» تازه‌واردانی خواهد بود که بدون هیچ دانش مالی و اقتصادی خاصی، صرفا با تکیه بر حمایت علنی دولتمردان وارد آن شده‌اند؟ روزهای خوب و رشد همیشه جوی از خوشحالی را در میان فعالان ایجاد می‌کند، اما آیا کسی به روی دیگر سکه هم فکر کرده است؟ اقتصاددانان دخالت دولت را در هر بازاری محکوم به دوری از نقطه تعادل می‌دانند و از این منظر مخالف اینگونه اظهارنظرها هستند!!

 

مشاهده و گزارش تصویری

 
EcoIran بازدید : 29 شنبه 01 شهریور 1399 نظرات (0)

بیل گیتس در دو سال اخیر در چند مقطع نسبت به شیوع ویروسی فلج‌ کننده در جهان هشداد داده بود و در ابتدای سال ۲۰۲۰ میلادی اما پیش بینی به حقیقت پیوست. حالا او می‌گوید: «زیان‌های این ویروس بسیار فراتر از آن چیزی بود که من انتظار داشتم.»

مشاهده و گزارش تصویری

 

تعداد صفحات : 7

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 70
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 2
  • باردید دیروز : 8
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 161
  • بازدید ماه : 345
  • بازدید سال : 1,687
  • بازدید کلی : 4,892