loading...

تصویر اقتصاد ایران

EcoIran بازدید : 40 چهارشنبه 15 مرداد 1399 نظرات (0)

بازار امروز نیز همچنان در حال نوسان در حوالی شاخص ۲ میلیون واحدی بود و شاخص کل بورس و هم وزن عملکردی مشابه داشتند. در جریان معاملات امروز شستا با ارزش بازاری ۴۷۶ هزار میلیارد تومانی به رقابت تنگاتنگ با فولاد و فارس پایان داد و تبدیل به بزرگترین شرکت بازار سرمایه ایران شد.

مشاهده و گزارش تصویری

EcoIran بازدید : 34 چهارشنبه 15 مرداد 1399 نظرات (0)

اپل، آمازون، مایکروسافت، فیس‌بوک و آلفابت. ۵ غول فناوری آمریکا که به طرز دیوانه‌واری در حال رشد قیمت سهام و افزایش ارزش بازار خود هستند. اتفاقی که برخی را به یاد «حباب دات‌ کام» در سال ۲۰۰۳ می‌اندازد.

مشاهده و گزارش تصویری

EcoIran بازدید : 44 سه شنبه 14 مرداد 1399 نظرات (0)

دونالد ترامپ اعلام كرد اپليكيشن چيني تيك‌تاك در آمريكا مسدود مي‌‌شود. ترامپ دليل اين مسدود شدن را مشكلات امنيتي تيك‌تاك خواند. اما ريشه اين نگراني‌ها نزديكي تيك‌تاك و شركت‌هاي بزرگ فناوري در چين با حكومت اين كشور است.

مشاهده و گزارش تصویری

 
EcoIran بازدید : 42 سه شنبه 14 مرداد 1399 نظرات (0)

رفروش اوراق جدید با نرخ بهره در حدود 20 درصد، آن هم در شرایطی که نرخ بهره تا چندی پیش زیر 15 درصد بود نشان میدهد که بازدهی سایر بازارها نظیر بورس، مسکن، سکه و خودرو تا حد بسیاری از جذابیت بازار بدهی کاسته است. اقدامات اخیر بانک مرکزی نظیر افزایش نرخ سود سپرده های کوتاه مدت یا فروش اوراق با نرخ بالاتر از جمله اقدامات برای کنترل نقدینگی محسوب میشود.... اما آیا تا زمانی که موتور تولید نقدینگی روی اعداد ترسناکی همچون رشد 40 درصدی تنظیم شده، سیاست هایی از این دست اثرگذار خواهد بود؟ آیا سیاستگذار دچار توهم کنترل و هدایت نقدینگی شده؟

مشاهده و گزارش تصویری

EcoIran بازدید : 26 دوشنبه 09 تیر 1399 نظرات (0)

میرامار نام پانسیونی است که توسط پیرزنی به نام ماریانا اداره می شود و حوادث داستان در آنجا می گذرد . مهمانان پانسیون دو پیرمرد سیاسی و ۳ پسر جوان هستند و زهره خدمتکار بسیار زیبا و جوان پانسیون است همه مردها از زاویه خاص و با نیتی متفاوت عاشق زهره هستند و هر فصل از طریق یکی از آنها روایت می شود . داستانی عاشقانه که در عین حال شرایط سیاسی و اجتماعی مصر توی برهه خاصی از زمان را هم مد نظر قرار داده . هر کدام از این مردها سمبلی از طبقات اجتماعی خاص و طرز تفکر مخصوص هستند .

 

مشاهده و خرید کتاب

EcoIran بازدید : 28 دوشنبه 09 تیر 1399 نظرات (0)

یکی از واقعیات مهم و تلخ تاریخ معاصر اتحاد شوروی است که به عنوان یک نظام سیاسی تمامیت‌خواه‌ ایدئولوژیک، قادر به تاثیرگذاری گسترده در مناسبات سیاست و روابط بین‌المللی شد.‌ این رژیم صاحب سبک، به عنوان یکی از فعال‌ترین واحدهای سیاسی تاریخ در مقوله تبلیغات سیاسی مدرن، از‌ این شگرد برای انتقال تصورات و هدایت مخاطبان داخلی و خارجی به سمت اهداف مطلوب خود بهره گرفت. اثر حاضر به عنوان پژوهشی که قصد دارد میزان موفقیت ابعاد گوناگون تبلیغاتی سیاسی ‌ این رژیم را در مجاب‌سازی افکار عمومی، به ویژه قشر فعال در رسانه، هنر و ادبیات، بسنجد، به طیفی از بسترهای حامل و شاهد اجرای تبلیغات سیاسی در شوروی می‌پردازد که شامل نظام آموزشی و گروه‌های جوانان، پوستر، سینما، پویانمایی، کاریکاتور، ادبیات، نمایش و همچنین سایر حوزه‌های هنری شامل نقاشی و پیکرتراشی می‌شوند. هرچند حوزه‌های دیگری نظیر مطبوعات، رادیو و تلویزیون نیز وجود داشت که از مهم‌ترین ابزار و واسطه ای انجام امور تبلیغاتی به شمار می‌رفتند.

 

 

مشاهد و خرید کتاب 

EcoIran بازدید : 42 دوشنبه 09 تیر 1399 نظرات (0)

باب دیلن را می‌توان برجسته‌ترین و تأثیرگذارترین ترانه‌سرای نیم‌قرن اخیر آمریکا دانست که شعر و ترانه، پاره جداناشدنیِ تاریخ و فرهنگ آن است. این خواننده و شاعر آمریکایی، زبان و صدای تازه‌ای به کالبد بی‌جان موسیقی همه‌پسند دهه شصت آمریکا دمید. ترانه‌های او حاصل تفکر و ذهنیت شخصی‌اش بودند، اما مردم فکر می‌کردند دیلن از اعماق دل آنها می‌خواند. لقب‌هایی مانند "صدای نسل نو" از این رو به او داده ‌شد. باب دیلن موسیقی فولک را از انحصار عده‌ای خاص که بیشتر به شکل سنتی راجع به ملوان‌ها و سربازها می‌خواندند در آورد، سبک فولک-راک را آفرید، آهنگ‌های طولانی را باب کرد و جوانان را به سوی شعر کشاند. علاوه بر موسیقی در نقاشی، نویسندگی و فیلم‌سازی هم تجربه کسب کرد و در طول زندگی هنری خود توانست افتخارات زیادی از جمله دریافت جوایز اسکار، گلدن گلوب و گرمی را در کارنامه خود ثبت کند. آکادمی علوم سوئد جایزه نوبل ادبیات ۲۰۱۶ را بدان جهت به باب دیلن داد که «از دل سنت ترانه سرایی آمریکا، بیان شاعرانه تازه‌ای در آورده است.»

 

 

مشاهده و خرید کتاب 

EcoIran بازدید : 29 دوشنبه 09 تیر 1399 نظرات (0)

حال و روز مردم مصر پریشان است، چهره قاهره غریب شده و با آنچه که در سفرهای قبلی دیده بودم بسیار تفاوت کرده است. حرف‌های مردم نیز تغییر کرده است. من با زبان و لهجه‌های سرزمینشان آشنا هستم. در نگاهم، چهره قاهره شبیه بیماری در حال گریه است، یا  یا مثل زنی وحشت‌زده، که از تجاوز در آخر شب هراسان است. آسمان هم صفای خود را از دست داده و با مه آمده از سرزمین‌های دور، گرفته و ماتم‌ زده و سیاه شده است. یاد شهرهای کوچک وبا زده هند می‌افتم. ‌هوا از رطوبت شرجی سنگین شده است، انگار خانه‌ها در انتظار تقدیر ناشنا خته‌ای هستند که دیر یا زود بر سر آنها فرود می‌آید.

 

 

 

مشاهده  و خرید کتاب 

EcoIran بازدید : 38 دوشنبه 09 تیر 1399 نظرات (0)

سال 99 بی اغراق سخت تری سال دوران ریاست روحانی است. اما با این حال سیاست های دولت در مدیریت ذخایر ارزی و نیز بهره گیری از پتانسیل بازار سرمایه در تامین مالی و جبران کسری بودجه، این سوال را ایجاد میکند که فرماندهی اقتصادی دولت با کدام استراتژی در حال حرکت است؟

 

 

مشاهده و گزارش تصویری

EcoIran بازدید : 32 دوشنبه 09 تیر 1399 نظرات (0)

تماشای سریال "خانه کاغذی" مهم است چون نشان می‌دهد چاپ پول توسط سیاستمداران تفاوت چندانی با "سرقت پول" از خزانه بانک مرکزی توسط سارقان مسلح ندارد.

یک گروه متشکل از سارقان حرفه‌ای به ضرابخانه سلطنتی اسپانیا نفوذ می‌کنند. فرآیند چاپ پول را در دست می‌گیرند و موفق می‌شوند بیش از دو میلیارد یورو اسکناس چاپ کنند. کاری که سیاستمداران ده‌ها برابرش را هر سال انجام می‌دهند.

اقتصاددانان سال‌های طولانی است تلاش می‌کنند جامعه را متوجه کنند که چاپ اسکناس و خلق تورم توسط بانک مرکزی مانند برداشتن پول از جیب مردم است.

اما چگونه بانک مرکزی را از نفوذ سارقان ایمن نگه داریم؟

 

 

مشاهده و گزارش تصویری

  • ۹۹/۰۴/۰۹
 

تعداد صفحات : 7

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 70
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 4
  • باردید دیروز : 8
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 163
  • بازدید ماه : 347
  • بازدید سال : 1,689
  • بازدید کلی : 4,894